Höstrusk & mörker

 
 
Novembermörkret är här - trist, kallt & mörkt. Längtar efter snö & ljus!
 
Länge fick jag njuta av dessa härliga höstväxter. De trotsade den första frosten & höll sig kvar trots att de kyliga höstvindarna nöp i kinderna. Stockrosen, den vita, hade knoppar länge - trodde inte att den skulle hinna blomma något iår - men den var starkare än jag trodde! O med vilken styrka! Den blommade mycket & länge trots kylan.
 
En avslutande tanke:
Två människor i min närhet var med i en ordentlig bilolycka igår. De hade änglarna med sig denna gång & kunde lämna sjukhuset fortare än någon kunnat tro! De lever & mår förhållande vis bra!
En tragisk händelse som troligen kommer sätta djupa spår i deras liv, men som även kommer ge dem styrka och insikt i hur skört livet är. Det gäller att ta vara på varandra & livet vi har!
 
Det tragiska i detta är egentligen inte händelsen i sig - utan andra människors antaganden, spekulationer & åskikter om hur olyckan gått till. Hur körde de? Gick det fort? Var de påverkade?
 
Vad spelar det för roll? De lever & mår bra - borde vi istället inte glädjas åt det istället för vad som gick snett?!!
 
Håll om varandra, glädjs med varandra & visa kärlek - livet blir mycket trevligara då
 
/vinkelivink
 
 
 


Kommentarer
Harry

Jag minns deej som en liten mjuk ooch rar tjej , men du har tydligen mognat till en sunt tänkande kvinna,fortsätt så. Ha de´

2012-11-06 @ 17:04:22
Helene

Hej Harry!
Roligt att du har hittat hit! Tack så mycket! =)
Kramar

2012-11-09 @ 11:00:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0