Gröna fingrar



Det växer så det knakar! Så härligt! 
Att få dona & greja i trädgården ger mig ny energi, det är mitt sätt att slappna av & ladda om. En form av meditation. 
Just nu planerar jag om hela vår trädgård! Jag har flyttat växter och byggt om. Den rabatt som varit i fokus nu är den som är längst in på vår gård, där vi parkerar bilarna. Den skiljer oss från grannarna. Det är meningen att det ska bli en rabatt som får växa upp & vara lite "stökig". Det ska lixom bara säga "poff" & växa lite huller ombuller men ändå ha lite struktur =) 
Helgens inköp bestod av lite penseer & olika perenner. Bland annat:
Vit & rosa löjtnanshjärtan
penseer i toner av lila
en stenväxt som hade en blåton & hette Metallica 
vit rosenbräcka 



Tackar mamma för jordgubbarna! Blev två pallkragar med gubbar =)
Smaskens till sommaren =)



Flera av mina nära & kära delar mitt intresse. Det bästa är att vi kan byta växter med varandra. Alltid är det någon som har några skott eller något över. Denna helg får jag ge ett stort tack till Anneli som lät mig härja loss med spaden i hennes trädgård =)

Föresten, är det någon som vet vad det är för växt på bilden? Själv har jag ingen aning, jag tyckte bara att den såg rolig ut =)

Nu är det dags för promenad med hundarna i kvällssolen!
Kramis till er alla!



Kommentarer
Anonym

Det kan vara vårkrage/ gemsrot, Doronicum orientale. Kram, Kicki p

2012-05-02 @ 19:24:29
helene

Spännande! Den måste jag söka på =) Har fått några fler roliga växter som jag inte känner igen, kanske skickar bilder till dig ifall du känner igen dem =) kramisar

2012-05-03 @ 17:49:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0