Sommarens första bad

 
Äntligen har vi fått lite värme! Kvällen igår blev riktigt härlig.
Hundarna & jag tog en promenad till en liten sjö en bit bortanför där vi "bor". Runt omkring "vår lilla grusgrop" så finns andra grusgropar. I en av dessa så hittade jag denna lilla sjö. Jätte mysigt litet ställe. Eftersom det ligger i en klippskreva så var vattnet redan ganska varmt.
Baloo gillar vatten men tyckte nog att det var lite kallt åt magen. Han tvekade en stund, men efter en liten vänlig knuff i rumpan så simmade han gärna =)
Dagens träning blev att simma efter boll =)
 
Sprufz tyckte att det där med vatten var en mysko grej. Han förstod inte riktigt charmen med att simma, men med min hjälp så fick även han simträna lite grann.
 
 
Baloo upptäckte att det fanns spigg i vattnet!
Konstatera kan vi nog göra att någon fiskare kommer han aldrig bli, men roligt var det =)
 
Ha det gött allesammans!
vinkelivink =)


Kommentarer
Jenny Stockhaus

Hejsan!

Härligt med bad.. håller mig nog ett tag till tror jag..

Kramen Jenny

Svar: Det blev en jätte härlig kväll! O i denna lilla pöl så var vattnet ljummet, så riktigt skönt att få doppa fötterna i =) Men annars väntar även jag med doppet, tills det blir lite bättre grader =) Kramis
Helene Grue

2012-07-02 @ 19:13:16
URL: http://hemmavidjenny.blogspot.com
Lotta F

Hallå nu har jag hittat hit, nu vill jag se rubbet planterat och namnat *ler*

Lycka till Kram Lotta

Svar: Haha! Planteringen är fixat! Namn - tja... där är det lite klurigare =) Får se nu om det vill ta sig som jag vill =) Härligt med lite växter med lite "höjd" =) Tack så mkt! Kramis
Helene Grue

2012-07-12 @ 20:17:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0