Tappat motivationen... Någon som sett den?



För någon vecka sedan tog Kickis & jag med oss hela ligan för att träna agility. (Kevin, på bilden tränade han oxå) Både Baloo & Sixxten gick superbra! Känns verkligen motiverande! Det som är trist är att jag tappat mkt av motivationen... Det har lixom inte varit roligt att träna. Det känns motigt & tungt. Vi är lixom inte ett team, jag & mina hundar...
Behöver ladda om, hitta glädjen, inspirationen & framför allt det roliga i att ha hund!
Just nu känns det mest jobbigt...

Solen visade upp sina ljusa strålar en stund igår. Då passade jag på att låna grannens cykel & för första gången så fick både Sprufz & Baloo konditionsträning när jag cyklade. Sprufz var super duktig, han sprang och hade full fokus nästan hela tiden. Baloo däremot tröttnade efter en stund & försökte istället stanna för att kissa & lukta vid någon spännande buske! Typiskt honom! Ibland är han så himla bekväm av sig!
Har nu lämnat in min egen cykel på lagning så nu ska här införskaffas en "springer" så jag & hundarna kan ut & cykla lite mer! =)

Det blev faktiskt lite agilityträning en sväng i kväll. Baloo hängde med bra, synd bara att jag har dålig fantasi på vad jag ska träna...
Provade lite kontakt & tunnlar med Sprufz. Det gick jätte bra. Ska försöka göra ett ryck nu med kontaktträningen så vi kan komma igång med agilityn sen.
Tips på bra nybörjarträning inför agilityn mottages tacksamt! =)

Nu är det dags för sängen! Sussa sött gott folk! Ha det gött! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0