Välkommen till världen lilla Denise!

 
4 mars 2013
Kl 06:12 kom en välskapt liten tös till världen!
Denise Sofi Helene
3552g
51cm
 
Förlossningen: (en väldigt förkortad version)
3 mars kl 1540 - första värkarna.
kl 2340 - förlossningen i Hudiksvall - öppen 4 cm
kl 0300 - öppen 10 cm och redo att kryssta
Den lille i magen var dock inte lika redo som mig.
Den lille hade varit fixerad en stund & genom ul såg man oxå att hon hade huvudet så hon tittade åt min högra sida. Under förlossningsarbetet så bör barnet vända blicken nedåt, detta gjorde tyvärr inte denna lilla tös. Hon vände blicken uppåt. Detta gjorde troligen att hon fastnade och inte kom så långt ner som hon borde i bäckenet. Då jag var redo att kryssta så hände det inget...
kl 0520 - barnet ville fortfarande inte komma ut, trots krysstvärkar. Barnet blev stressat då jag krysstade & tröck på, så jag fick därför försöka att "andas ut" alla dessa värkar. Det var inte lätt!
Nu började jag bli ganska trött & det började kännas väldigt jobbigt att vi inte kom någonstans... Läkaren kollade igen & barnet hade fortfarande inte kommit ner så långt som det skulle...
kl 0530 - rullar in i operationssalen
Jag görs i ordning för akutsnitt, men innan snittet så provar läkaren att dra ut den lille med sugklocka. Detta misslyckas så den lille får då komma till världen genom akutkejsarsnitt.
Vilken befrielse att få hjälp att slippa dessa krysstvärkar!
kl 0612 - lilla Denise kommer till världen!
 
Åhh, vilken lycka jag kände när jag såg Lars komma till mig med henne i sin famn! Ljuvliga lilla tös!
 
Denise fyra dagar
 
Lillgrodan!
 
Lite mer vaken för var dag som går!
 
Vilken märklig känsla - jag är mamma, åt denna lilla varelse! Underbara lilla barn!
 
/vinkelivink =)


Kommentarer
AnnSofie

En underbar mamma till en otroligt söt och go liten tös. <3

2013-03-27 @ 19:20:35
Lillemor

Vad skönt att allt gick bra, om än inte som ni tänkt er. Söt liten prinsessa! :)

2013-03-27 @ 22:01:53
wille

grattis vilket underbart barn.

2013-04-06 @ 08:56:28
helene

Tack alla ni! <3

2013-04-10 @ 22:09:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0